فوت دو شهروند مشهدی در آب گرفتگی میدان انقلاب (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) رئیس سازمان حج: زمان ثبت‌نام عمره هنوز معلوم نیست | پیشاپیش عذرخواهی می‌کنیم! ۸ راهکار برای مقابله با سختی‌های زندگی دیوان عدالت هم شکایت بازنشستگان در مورد افزایش مستمری‌ها را رد کرد (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) بهترین رژیم غذایی برای آرتریت یا التهاب مفاصل کدام است؟ بهترین شیوه تربیتی برای مقابله با فحاشی کودکان پیامدهای استفاده از تلفن همراه در سلامت کودکان مستمری فروردین‌ماه مددجویان سازمان بهزیستی پرداخت می‌شود بدهی آموزش‌وپرورش به فرهنگیان بابت پاداش پایان‌خدمت ۱۴۰۲ | معوقاتی که تا اسفند پارسال تسویه شد چطور کار و زندگی مان را از هم جدا کنیم؟ پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (چهارشنبه ٢۶ اردیبهشت ١۴٠٣) | تداوم بارش باران و هوای خنک تا اواسط هفته آینده نشست بررسی راهکار‌های کسب مرجعیت علمی، فناوری و نوآوری در مشهد برگزار شد طوفان با سرعت ۹۰ کیلومتر برساعت سبزوار را درنوردید (۲۶ اردیبهشت) + فیلم از شر دبش تا شهر دبش! رهایی از چوبه دار با ضمانت آقا | روایت بانوی مشهدی محکوم به قصاص که نجات یافت تعرض وکیل قلابی به زنان با تعارف کیک سمی در مشهد + عکس پرداخت حقوق معلمان خرید خدمات و حق‌التدریس به روز شد راه اندازی خط تولید قطره های چشمی با همکاری شریک آلمانی در مشهد + فیلم مشارکت ۳۰۰ میلیاردی مردم خراسان رضوی در مرمت مساجد و آثار تاریخی
سرخط خبرها

از پرش مرگبار زن باردار از  پنجره تا مرگ مشکوک مرد معتاد در مشهد

  • کد خبر: ۲۲۴۹۲۵
  • ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۷
از پرش مرگبار زن باردار از  پنجره تا مرگ مشکوک مرد معتاد در مشهد
مروری بر چند پرونده جنایی و  غیرجنایی در مشهد که  در  روز‌های گذشته رقم خورد.

به گزارش شهرآرانیوز، در یک هفته گذشته مشهد آبستن چندین پرونده جنایی و غیرجنایی بود که منجر به جان‌باختن چند نفر شد. با انتقال اجساد جان‌باختگان به سازمان پزشکی قانونی خراسان‌رضوی برای معاینات دقیق‌تر و رسیدگی به علت مرگ این افراد، ظن کارشناسان در برخی از این پرونده‌ها برانگیخته شد و موضوع را به مقام قضایی اعلام کردند که دیروز بازپرس جنایی دادسرای عمومی و انقلاب مشهد برای بررسی این پرونده‌ها راهی این سازمان شد و هم‌زمان با خانواده برخی از این جان‌باختگان گفتگو کرد.

مرگ مادر باردار در هفته‌۲۸

ماجرای مرگ دل‌خراش یک مادر باردار که در هفته ۲۸ بارداری‌اش بود، یکی از پرونده‌های مهمی بود که چند روز پیش در مشهد گشوده شد. بررسی‌های اولیه نشان داد که این زن از پنجره خانه‌اش در طبقات بالایی یک ساختمان در مشهد به پایین سقوط کرده و خودش به همراه جنینش جان باخته‌اند.

اظهارات همسر این مادر باردار نشان از خودکشی زن داشت که به همین منظور جسد به سازمان پزشکی قانونی منتقل شده بود، اما بررسی‌های تیم جنایی نشان داد که شاهدان درگیر دعوای خانوادگی میان این زن و شوهر بوده‌اند و ناگهان زن به پایین افتاده است.

همین اظهارات احتمال جنایی‌بودن پرونده را تقویت کرد تا جایی که قاضی صادق صفری، بازپرس جنایی، با حضور در پزشکی قانونی به کنکاش ماجرا پرداخت. شوهر این زن که به‌تنهایی و در غیاب خانواده همسرش به پزشکی قانونی آمده بود، در برابر مقام قضایی از ماجرای اختلاف‌های دامنه‌داری گفت که پیش از زمان بارداری به علت افسردگی همسرش میان آن‌ها ایجاد شده بود و در دوران بارداری این مشکلات دوچندان شده بود.

این فرد مدعی شد که در روز حادثه با همسرش جروبحث کرده و زن پس از بی‌نتیجه‌ماندن ماجرا، با تهدید به پایین پریدن، به سمت پنجره دویده و روی لبه آن ایستاده است. مرد نیز به منظور اینکه جلو او را بگیرد به سمت زن دویده و فقط توانسته دست زن را پس از عملی‌کردن تهدیدش بگیرد. زن در حالی بین زمین و آسمان معلق بوده که همسایه‌ها شاهد ماجرا بوده‌اند، اما در ادامه با خسته‌شدن دست مرد، زن به پایین پرت شده است.

با توجه به آنکه کارشناسان پزشکی قانونی علت مرگ را تنها سقوط از ارتفاع اعلام کرده بودند و خانواده زن نیز از دامادشان شکایتی نداشتند و همسایه‌ها نیز اظهارات مرد را تأیید کردند، مقام قضایی این پرونده را غیرجنایی اعلام کرد. 

فریاد یک جنایت احتمالی

دیروز از غرق‌شدن جوانی نوشتیم که در یک استخر کشاورزی جان باخته بود و جسدش برای بررسی‌های بیشتر و مشخص‌شدن علت دقیق مرگ به پزشکی قانونی منتقل شده بود. کارشناسان پزشکی قانونی در بررسی جسد به نشانه‌هایی برخوردند که احتمال وقوع فرضیه جنایت را تقویت می‌کرد. موضوعی که به بازپرس جنایی نیز اطلاع‌رسانی شد.

با حضور قاضی صفری در پزشکی قانونی مشخص شد که کارشناسان آثاری از درگیری را روی پیشانی و شانه سمت راست این فرد کشف کرده‌اند، البته این علائم علت مرگ نبود و غرق‌شدگی همچنان علت مرگ بود، اما انگیزه‌های دیگری نیز در این میان کشف شد که می‌تواند دلیل غرق‌شدگی این جوان نوزده ساله باشد.

هم‌زمان با حضور خانواده متوفی، پدر و مادر این جوان اعلام کردند که فرزندشان با یکی از دوستان قدیمی‌اش به نام ذبیح در باغ حضور داشته است که با هم خیلی صمیمی بوده‌اند. اهالی محلی نیز صدای داد و فریادی که نشان از درگیری چند نفر در باغ بوده را شنیده‌اند و پس از غرق شدن این جوان در استخر عمیق باغ، دوستانش از محل گریخته‌اند که تمام این موضوعات جنایی‌بودن پرونده را برای مقام قضایی محتمل کرد که بلافاصله دستورات ویژه‌ای برای بررسی ماجرا و شناسایی افراد حاضر در باغ هنگام حادثه صادر شد.

احتمال مرگ به دلیل ترک اعتیاد اجباری

آثار بسته شدن طناب روی مچ‌های دست و پای جسد، کارشناسان پزشکی قانونی را مشکوک کرد. آنها در حالی جسد جوانی بیست و هشت ساله را از تکنسین‌های اورژانس تحویل گرفته بودند که اعتیاد شدید در ظاهر این فرد مشهود بود، اما دیگر آثار، آنها را وادار کرد تا با اعلام مرگ مشکوک، بررسی موضوع را به بازپرس جنایی بسپارند.

قاضی صفری در بررسی این پرونده متوجه شد که این مرد جوان شب قبل از حادثه در خانه برادرش بوده است و روز بعد تکنسین‌های اورژانس پیکرش را از خانه بیرون کشیده‌اند. موضوع ترک اعتیاد اجباری، یکی از احتمالات این پرونده بود، اما از سویی نتیجه تست اولیه اعتیاد متوفی نشان می‌داد که او به شیشه، مورفین و تریاک معتاد بوده و ممکن است که مرگش از عوارض مصرف باشد، زیرا تکنسین‌های اورژانس در گزارش خود اعلام کرده بودند، زمانی به محل رسیده‌اند که هنوز سرنگ مصرف مواد روی بازوی جسد بوده و آنها سرنگ را از بدن این فرد جدا کرده‌اند.

از سویی با اظهارات برادر مشخص شد که این فرد به علت اعتیادش از سوی خانواده طرد شده و به‌تن‌هایی زندگی می‌کرده است و شب قبل از حادثه نیز به عنوان مهمان به خانه برادرش رفته و صبح روز بعد جان باخته است. خانواده این فرد که ساکن درگز هستند نیز در محل حاضر نشدند و شکایتی از برادر نداشتند. با دستور مقام قضایی در حالی این پرونده غیرجنایی تشخیص داده شد که نمونه‌های لازم برای سم‌شناسی نیز برداشته شد و به زودی علت دقیق آن مشخص خواهد شد.

کارگر ۶۷ ساله چرا مُرد؟

ماجرای مرگ کارگر شصت و هفت ساله به هفتم یا هشتم اردیبهشت بازمی‌گردد جایی که این فرد با علائم خونریزی مغزی به بیمارستان شهید هاشمی‌نژاد منتقل می‌شود، اما جان سالم به در نمی‌برد و می‌میرد. با انتقال جسد به پزشکی قانونی کارشناسان، آثار درگیری را روی پیکر متوفی کشف می‌کنند.

تیم جنایی با حضور در سالن تشریح سازمان پزشکی قانونی، موضوع را در حالی پیگیری می‌کنند که احتمال نزاع منجر به خونریزی مغزی وجود داشته است، البته کارشناسان در کالبدشکافی به این موضوع نرسیده بودند و نتوانستند با قطعیت اعلام کنند که خونریزی بر اثر سکته مغزی بوده یا ضربه به سر که تحقیقات تکمیلی درباره این پرونده ادامه دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->